Focussing

Als je qua tijd niet zoveel mogelijkheden hebt voor je hobby, wat doe je dan? Dan val je even terug op je oude liefde voor het maken van binnenmacro’s, althans ik wel. Als je dit al vaker hebt gedaan, is het gevaar aanwezig dat je in herhaling valt en foto’s maakt die je zelf al eerder hebt geschoten en bij anderen ook te zien zijn. Dit is een foto van een veelvuldig en in vele variaties vastgelegd onderwerp, de meeldraden van een Amaryllis. Door de focussing en de belichting iets anders uit te voeren dan gebruikelijk, heb ik dit resultaat gekregen.

7 Reacties

  1. Vervelen doet het nooit Rardo. Ik heb dan ook een brede interesse in fotografie. Scherpte heel selectief op het ene stampertje en de fraaie zachte tinten maken ook deze tot een lust voor ’t oog

  2. Cristien Fotografie Macro |Beantwoorden

    Jij weet er toch weer een mooie draai aan te geven…
    Net even anders en dat is juist de kunst!
    Scherp daar waar wenselijk met een bijzonder mooi verloop!
    Ook de belichting ik vindt hem top!
    Lieve groetjes Cristien.

  3. Je omschrijving is zo herkenbaar voor mij,
    loop tegen hetzelfde “euvel” aan.
    Jij bent net als ik dus creatief bezig geweest😉
    Mooi het focus op de ene meeldraad,
    en de rest heerlijk vaag.
    Mooi gedaan.
    grt José

  4. Heel mooi gedaan Kameraad! Prachtig de scherpte op dat ene meeldraadje weten te leggen en de rest mooi vaag. Mooie zachte pastelkleuren maken de foto tot een fijne rustige kijkplaat. Toppie weer!

    Groetjes, Pat.

  5. Alsof er geen tijd gaat zitten in het maken van binnenmacro’s!
    Ik ben er het hele weekend mee bezig geweest🙂
    Dit is weer echt een macro van Rardo, heel herkenbaar en tsjonge wat is het weer genieten.
    Prachtig spel tussen scherpte en onscherpte.

    Lieve groetjes,
    mennoG

  6. Jouw special is deze prachtige scherpte diepte Mooie softe kleuren en heel mooi geplaats uit het midden. Hier droom ik van Dit hoe het moet
    groet wies

Geef een reactie

