Juffers en Libellen (1)

Een blauwe juffer streek voor mij neer op een laag takje. Lang heeft ze er niet kunnen zitten, want een keiharde windvlaag blies haar bijna meteen weer weg. Vlak voordat ze van haar zitplaats werd losgerukt heb ik de tweede foto nog kunnen nemen.

Dit was op zaterdag 30 juni, we zijn die dag naar de Vistrap in de Regge bij Hancate gegaan met de verwachting daar een paar mooie opnames te kunnen maken van Weidebeekjuffers en Libellen. Doorgaans vertoeven die daar in grote aantallen, maar dit jaar bleken de verschillende populaties een heel stuk kleiner te zijn en kregen we slechts af en toe een beestje voor de lens. Er stond die dag een aardige wind (5 tot 6), hetgeen niet bepaald bevorderlijk was voor onze macrodoeleinden.🙂 Toch hebben wij het daar erg naar ons zin gehad en een paar leuke opnamen weten te maken.

 

11 Reacties

  1. Macrofotografie bij harde wind…. een hele uitdaging🙂
    Maar het kan dus ook hele mooie foto’s opleveren!
    Nog nooit eerder een juffer gezien met de ‘staart tussen de benen’
    Prachtige foto’s Rardo ♡

    Lieve groet
    mennoG

    1. Haha, ja letterlijk en figuurlijk de staart tussen de benen. Het onderlichaam werd door de wind weggeblazen en ze kon zich nog maar heel even vastklemmen. Dank je wel voor je lieve en leuke reactie.

  2. Twee schitterende opnames kameraad, goed scherp, mooi van kleur en een fijne rustige dof! Ik ga wel voor de onderste, alleen omdat die je zo leuk aankijkt haha.

    Groetjes, Pat

  3. Bijzonder mooi en mooi subtiel in scherpte en belichting, zodat ze niet van plastic lijken

  4. De bovenste foto is kwalitatief perfect zoals al je foto’s, maar op die manier staan er op de diverse netten en blogs miljoenen mooie jufferfoto’s. De onderste is in mijn ogen een topper prachtige scherpte diepte en origineel door de pose en jouw standpunt. Ik vergeet nooit jouw manier van vlinderfoto’s recht van voren met beperkte scherptediepte Nu is het op zoom bijna een trend om het te proberen Ook ik doe daar aan mee alleen is het van nog niet plaatsbaar :):):) Ik geniet ervan en ben bezig nieuwe wegen te gaan bewandelen Je hoort het nog wel
    Groet wies

  5. Op de 2de foto kijkt ze recht naar je toe Gerard! mevrouw weet dat ze mooi is en gefotografeerd word. 😉

  6. Jaaa de 2de das toch wel een extra mooi,
    doordat de juffer, zo fraai van pose is veranderd.
    Als je lang genoeg wacht, gaat hij nog wel koppeltje duikelen😀😀
    Fraai van scherpte met mooie dof.
    En het was idd knap lastig met de wind en
    de vele mensen in de buurt, vergd toch wat meer concentratie dan normaal,
    ik had er wat meer moeite mee😀 😀
    Bij deze opnames had jij daar duidelijk minder last van 😉

    Lieve groetjes José

  7. Prachtig Rardo, en ook ik ga voor de 2e foto want die is het meest uniek en mooist omdat de juffer je aankijkt. Top!

  8. Cristien Fotografie Macro |Beantwoorden

    Ik ga ook helemaal voor nummer 2 gewoon om die staart!
    En een staart spreek, dat merk ik hier in huis elke dag😉
    Met de wind en zo lekker scherp ja ja ik ben aan het sparen, nog een paar weekjes!
    Lieve groetjes Cristien.

  9. Prachtige foto’s Gerard.

Geef een reactie

